Vijftig jaar WRR betekent ook vijftig jaar rapporten aan de regering; inmiddels zijn dat er 105. Door de jaren heen hebben die af en toe een ander jasje gekregen. Daarbij ging de raad mee met zijn tijd: van seriematig naar op maat.
In de eerste drie raadsperiode (1972-1987) hadden de rapporten steeds eenzelfde omslag en lay-out. Alleen de kleur verschilde per periode: groen in de eerste, bruin in de tweede en okergeel in de derde periode. Bij de start van de vierde raadsperiode in 1988 koos de raad niet alleen voor helderblauw als onderscheidende kleur, maar ook voor een ander logo, omslag en paginalay-out. Het oude ontwerp was gedateerd. De vijfde raad handhaafde dit ontwerp, met donkerrood als raadskleur.
Toen de zesde raad in 1998 aantrad, was het tijd voor een volgende opfrissing van de ‘huisstijl’. Op het omslag werden foto’s gebruikt van de kenmerkende panden waarin de raad toen was gehuisvest, namelijk Plein 1813 nr.2 op de voorkant en Plein 1813 nr.4 op de achterkant. Het binnenwerk kreeg een wat luchtiger opzet. In deze periode was opnieuw groen, maar een andere tint dan in de eerste periode, de raadskleur.
De verhuizing van de WRR naar de Lange Vijverberg in 2003 vroeg om een volgende aanpassing van de huisstijl. De onderscheidende kleur per raadsperiode verdween en er verschenen foto’s en andersoortige illustraties op het omslag. In de loop der jaren kregen de publicaties enkele opfrisbeurten, zowel voor het omslag als voor het binnenwerk. Zo werd voor de omslagen een zogeheten grid geïntroduceerd: hoekige vormen die op diverse manieren vormgegeven konden worden.
Tegenwoordig wordt op de omslagen een schuine lijn gebruikt en het kleurenpalet omvat drie kleurgroepen: blauw, groen en rood. Als er meerdere publicaties aan een rapport ten grondslag liggen, krijgen de omslagen daarvan een tint uit dezelfde kleurgroep, zodat er een duidelijke samenhang is.
Verder ging de raad in het binnenwerk van de publicaties gaandeweg steeds meer beeld gebruiken, anders dan de gebruikelijke grafieken. Daarmee speelde de WRR in op de behoefte in de samenleving aan meer beeld.